Simone Tempestini a câştigat Tess Rally 45 Pro-X

Simone Tempestini (Ford Fiesta R5) a început cu dreptul sezonul 2016, câştigând Tess Rally 45 Pro-X, prima etapă a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop. Deşi a condus raliul de la un capăt la celălalt, Campionul Naţional Absolut „en titre” nu a avut o sarcina uşoară la Braşov, Dan Gîrtofan punând constant presiune pe pilotul Napoca Rally Academy. Conform tradiţiei, un rol important în etapă braşoveană a fost jucat de condiţiile meteo, vremea variind pe parcursul zilelor de concurs de la ploaie la soare şi ninsoare.

Dacă la finalul celor 88 km ai primei zile, cei doi concurenţi erau despărţiţi de doar o secundă în clasamentul raliului, Simone a pilotat magistral pe cele două speciale de duminică, fiind mai rapid decât Giri cu 10.6 secunde pe Pârâul Rece şi cu 21.7 secunde pe Poiana. „Am câştigat, cum am făcut-o şi anul trecut, însă de dată asta a fost mult mai greu. Giri a mers foarte bine în prima zi. Astăzi, condiţiile s-au complicat foarte mult şi am reuşit să iau avans. Sunt foarte fericit pentru cum a decurs ziua finală.” a declarat Simone Tempestini, cel care a avut în dreapta sa un nou copilot, în persoana lui Marc Banca.

La primul raliu de asfalt cu noua Skoda Fabia R5, Girtofan s-a dovedit foarte rapid, fiind singurul care a reuşit să îi „smulgă” lui Tempestini victorii de probă. Giri a greşit însă pe ultima specială a zilei, răsucindu-se. „Am mărit ritmul de la o proba la altă, arătând că putem fi rapizi. Din păcate ne-am răsucit pe primul viraj de pe Power Stage pierzând mult timp. Suntem mulţumiţi de rezultat, am obţinut puncte importante iar campionatul este foarte lung.” a declarat Dan Girtofan, care a făcut echipa cu navigatorul Tudor Mîrza.

Deşi nu va face un sezon complet în acest an şi nu are stabilit vreun obiectiv pentru campionat, Bogdan Marişca (Ford Fiesta R5) a mers constant şi a încheiat pe podium. Având-o în dreapta sa pe Carmen Poenaru, Marişca a ocupat a treia poziţie a clasamentului raliului de la început şi până la final. „Această etapă a fost aşa cum speram să fie. Am mers precaut pentru că la Braşov în orice viraj se poate întâmplă ceva din cauza variaţiilor mari de aderenţa. Suntem mulţumiţi de rezultat şi mulţumim echipei pentru susţinere.” a declarat Bogdan Marişca la finalul întrecerii.

Pentru prima dată în istoria campionatului naţional, ultima specială a întrecerii a avut rol de Power Stage, aducând puncte bonus primilor 3 clasaţi. Aşadar, Simone Tempestini pleacă de la Braşov cu numărul maxim posibil de puncte, câştigând raliul şi specială Poiana. Manu Mihalache reprezintă surpriză de pe Power Stage, reuşind al doilea rezultat cu un Mitsubishi Lancer EVO IX de clasa 3. Chiar dacă a pierdut secunde bune la start, Dan Girtofan a încheiat ultima specială cu al treilea timp şi a obţinut ultimul punct suplimentar.

Edwin Keleti (Mitsubishi Lancer EVO X) a făcut un raliu excelent, obţinând cea de-a patra poziţie în clasamentul general şi câştigând clasa 3. „A fost greu dar frumos. Ne place foarte mult traseul acestui raliu. Vremea este nemaipomenită aici la Braşov. Dacă la recunoaşteri am avut parte de ploaie iar în prima zi de concurs a fost soare şi frumos, astăzi ningea. Bestial! Chiar dacă unii sunt supăraţi pe aceste aspecte, ele dau frumuseţea şi dificultatea raliurilor. Suntem mulţumiţi pentru al patrulea loc în clasamentul general, rezultat la care şi sperăm.”

Celelalte două modele Ford Fiesta R5 înscrise în concurs, pilotate de Sorin Badea şi Zoltan Juhos, au încheiat pe ce de-a cincea, respectiv cea dea şaptea poziţie. Între cei doi s-a intercalat Manu Mihalache (Mitsubishi Lancer EVO IX), care a obţinut şi cea de-a doua poziţie a clasei 3*. Podiumul acestei clase a fost completat de Rareş Tomiţă (Mitsubishi Lancer EVO X), care a încheiat pe 9 „la general”. Adrian Răspopa (Citroen DS3 R3T) a făcut un raliu perfect, câştigând toate specialele în cadrul categoriei 2 Roţi Motrice şi ocupând cea de-a opta poziţie în clasamentul general. Podiumul 2WD şi al clasei 5 a fost completat de Adrian Teslovan (Citroen DS3) şi Florin Crişan (Renault Clio R3T).

Csongor Szabo (Suzuki Swift) a câştigat clasa 9 şi Cupa Suzuki în timp ce Raul Badiu (Dacia Logan) şi-a adjudecat victoria în Cupa Dacia, terminând pe 2 în clasa 9. Romulus Preda (Mitsubishi Lancer EVO VII) a fost cel mai rapid pilot al clasei 11 şi a obţinut şi ultimul punct al clasamentului general. Categoria maşinilor istorice a fost câştigată de George Stancu (Ford Escort MK1) în timp ce Andrei Girtofan (Dacia Logan) a fost în cadrul Tess Rally 45 Pro-X cel mai rapid pilot debutant.

Tess Rally 45 Pro-X a fost organizat de Auto Blic cu sprijinul Primăriei Municipiului Braşov, sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. Partener oficial al evenimentului a fost Pro-X iar parteneri principali Tess Braşov, distribuitor Volkswagen şi Audi, şi Lubexpert, importator şi distribuitor Mobil 1 în România. Parteneri: Hotel Aro Palace, Comprest Braşov, Silnef Security, Selgros Cash&Carry, Pell Collection. Partener tehnic, Cyclon Braşov.

Tess Rally 45 PRO-X nu s-ar fi putut desfăşura fără sprijinul Serviciilor de Poliţie Rutieră Braşov şi Prahova, R.A.T. Braşov, Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă Braşov şi Prahova, a Grupării de Jandarmi Mobile Braşov şi a Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Prahova.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail