Question & Answer cu piloți și copiloți sibieni

Ultimul material pe care-l realizăm înaintea startului în Raliul Sibiului 2019 conține trei întrebări scurte pentru câțiva dintre piloții și copiloții sibieni care se vor afla pe lista de start a competiției din 25-27 iulie. Le-am adresat trei întrebări următorilor sportivi sibieni: Rareș Tomiță, pilotul care va lua startul cu un Mitsubishi Lancer în postura de forligher, echipajului Alexandru Ardelean & Horațiu Baltador, care concurează cu un Suzuki Swift Sport în Cupa Suzuki, Bogdan Iancu, copilotul lui Sebastian Barbu (Skoda Fabia R5), Teodor Gabriel Găină, copilotul lui Călin Bucur, și Levente Csegzy, cel care se află în dreapta lui Bogdan Vrabie în Cupa Suzuki.

 

Reporter: Salut! Cum decurg pregătirile pentru Raliul Sibiului? Cât de nerăbdător ești să iei startul în fața propriilor fani?

Rareș Tomiță: Salut! Deși voi participa doar ca forlighter, sunt foarte nerăbdator să particip la acest raliu. De anul trecut tot de la Raliul Sibiului nu am mai participat la nicio cursă și pot să spun că-mi este foarte dor să fiu din nou pe probe.

Alexandru Ardelean: Imediat după raliul de la Harghita am ales să facem o revizie totală la mașină și să ne pregătim pentru raliul de acasă. Ma bucur tare mult că urmează Raliul Sibiului și sperăm că o să fie mulți spectatori pe probe.

Horațiu Baltador: Salut! Într-adevăr suntem nerăbdători sa luam startul acasă, așteptăm în fiecare an acest moment și sperăm să ne ridicăm la un nivel mult mai ridicat față de ce am putut realiza până acum, în etapele precedente. Noi suntem pregătiți de o nouă etapă, am dat “reset” la tot ceea ce s-a întâmplat în acest an, mașina a fost și ea trecută printr-o revizie mult mai amănunțită și o să dăm totul pentru a reveni la nivelul la care mergeam în anii precedenți.

Bogdan Iancu: Salutare tuturor! Echipajul nostru este mai pregătit decât oricând să facă față provocarilor Raliului Sibiului, dar și mai dornic decât oricând să încheie raliul pe podium 😉 Nu am fost niciodată mai nerabdător să iau startul în fața sibienilor noștri, pe care sper să-i facem fericiți.

Teodor Gabriel Găină: Salutare! Deoarece de pregatirea materialului de concurs se ocupă Manu Mihalache împreună cu baieții de la M2AutoService, tot ceea ce îmi rămane de făcut pentru a mă pregati pentru Raliul Sibiului este să îmi pun în ordine lucrurile la job astfel încât în timpul desfașurării acestuia să pot fi 100% concentrat. Fiind etapa de acasă pot spune că atât eu, cât și Calin suntem foarte nerăbdatori să luăm startul având de partea noastră cât mai mulți susținători pentru care promitem să facem spectacol acolo unde este posibil.

Levente Csegzy: Pregătirile pentru Raliul Sibiului sunt mai intense decât trebuiau să fie. După cum bine stiți, la Raliul Harghitei am avut parte de o ieșire în decor care a avut urmări semnificative. În acest moment mașina este în pregătire intensă pentru a putea lua startul la Sibiu. Aștept cu nerăbdare să iau startul acasă, sper să reușim să avem un parcurs bun, fără probleme.

Reporter: Ce părere ai de probele speciale noi introduse de organizatori? Cum ți se pare traseul și programul competiției?

Rareș Tomiță: Nu cunosc probele noi dar sunt sigur ca ele sunt foarte frumoase. In fiecare an, organizatorul a introdus in raliu probe noi foarte interesante si sunt convins ca si anul acesta va fi la fel. Probele clasice din raliu, cum este Paltinis si Dobarca imi sunt foarte cunoscute si sunt foarte fericit ca nu voi fi sub presiunea cronometrului si voi putea merge cat mai mult la spectacol.

Alexandru Ardelean: Din păcate cunosc doar Păltinișul și restul probelor sunt la fel de noi și pentru mine. Mă bucur tare mult că organizatorul caută variante noi și de la an la an încearcă sa aducă trasee noi de concurs.

Horațiu Baltador: Despre probe nu știu prea multe, o să pot povesti după ce venim de la recunoașteri, în schimb programul e mult mai bun, ne întindem doar pe doua zile, ceea ce nu poate decât să ne bucure, chiar dacă costurile sunt un pic mai reduse fiind etapa de acasă. Fanilor le transmitem să fie în număr cât mai mare pe probe, să respecte sfaturile celor din organizare, pentru ca acest raliu să se ridice la un nivel cât mai apropiat de cel cu care au fost obișnuiți pana acum.

Bogdan Iancu: Îmi place foarte tare faptul că au fost introduse probe noi, dar și faptul că cele pe care deja le cunoaștem se vor parcurge într-o configurație nouă și foarte interesantă. Și traseul și programul mi se par net superioare celor de anul trecut, singurul lucru care pot să zic că mă nemulțumește este locația parcului de service.

Teodor Gabriel Găină: Deoarece nu am avut tangețe cu acele zone, nu pot spune foarte multe despre probele noi însă mă bucur de introducerea acestora, pentru că în acest fel o să avem parte de un raliu “nou” pentru toata lumea. Totodată îmi place și faptul că formatul raliului s-a schimbat la 2 zile de concurs.

Levente Csegzy: Probele noi nu le cunosc deloc, sunt situate într-o zonă în care am fost de foarte puține ori, dar felicit ideea organizatorului de a aduce ceva nou la acest raliu. Programul competiției mi se pare bine structurat, iar spectatorii pot să vada mai multe treceri în ambele zile de concurs.

Reporter: Ce sfaturi ai pentru fanii care vor să vadă Raliul Sibiului în 2019? Ce recomandări de probe speciale ai pentru aceștia?

Rareș Tomiță: În prima zi sunt sigur că proba Calugaru, care se termină pe Păltiniș, va fi foarte populată de spectatori. În a doua zi sunt locuri pe Dobârca din care se pot vedea secțiuni mari de probă, iar după a doua trecere să meargă pe Păltiniș. Dar nici proba din oraș nu este de ratat deoarece va fi foarte spectaculoasă.

Alexandru Ardelean: În primul rând le recomand să fie în număr mare la Superspecială, dar și la Power Stage. Îi așteptăm în număr mare pe probe.

Horațiu Baltador: Ca și probe recomandate eu cred că ar trebui sa țină cont de Păltiniș și proba Călugăru, unde în fiecare an când a fost organizată o specială, concurenții au avut ce să arate, atât pe asfalt, cât și pe macadam. Vă mulțumesc că v-ați gândit la noi pentru acest interviu și vă așteptam să ne susțineți.

Bogdan Iancu: Sfatul meu este să se așeze pe probele speciale doar în locurile permise spectatorilor și să asculte indicațiile oficialilor, pentru că ne dorim cu toții un raliu fără evenimente nedorite. Pentru ziua de vineri le-aș recomanda să stea pe porțiunea de drum dintre Rășinari și Poplaca, mi se pare cea mai ofertantă și se pot vedea mai multe viraje. Pentru ziua de sâmbătă nu pot sa le recomand vreuna din probele noi pentru că nu le-am văzut încă, dar cu siguranță le recomand să nu rateze Superspeciala care va încheia raliul.

Teodor Gabriel Găină: În ultima vreme am observat, cel putin la noi în Sibiu, că interesul pentru raliuri a crescut, prin urmare cred că printre preferințele fanilor ar trebui să se afle: Superspeciala unde sperăm să reedităm parcursul spectaculos de anul trecut, celebrul Păltiniș, dar și probele noi pe care se pot vedea 2 treceri.

Levente Csegzy: Ne dorin un numar cât mai mare de specatori pe probele speciale, iar sfatul meu este să fie precauți, să asculte indicațiile oficialior de pe traseu și să nu se poziționeze în locurile periculoase, în special pe exteriorul virajelor de viteză. Consider că toate probele sunt interesante, iar în afară de ”Păltiniș”, care este cunoscută și apreciată de toata lumea, spectatorii pot opta și pentru oricare dintre probele noi. Sunt convins că vor avea ce să vizioneze! Sa ne vedem cu bine la Sibiu!

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail