
Ocupanții poziției cu numărul 3 în Campionatul European de Raliuri, Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu s-au așezat confortabil în fotoliul de lideri ai Raliului Sibiului 2022, echipajul Napoca Rally Academy reușind să-și treacă în cont 3 victorii de probă specială din totalul de 4 secțiuni cronometrate desfășurate
Din considerente de siguranță, prima probă specială programată – „Gâtul Berbecului 1” în lungime de 16.32 de kilometri a fost neutralizată, ceea ce a însemnat că „Cheile Cibinului Sparco 1” a devenit astfel prima probă a zilei cu numărul 1 de la ediția din acest an a Raliului Sibiului. Proba provocatoare și dură nu s-a dovedit a fi un obstacol greu de trecut pentru Simone și Sergiu, cei doi învingându-i pe colegii de echipă Bogdan Marișca și Sebastian Itu, la o diferență de 16,7 secunde, în timp ce localnicii Barbu și Iancu au încheiat pe poziția a treia la 28,2 secunde în spatele campionilor en-titre. Bucla secundă a presupus repetarea probelor din prima parte a zilei, iar în cele din urmă, echipajele au putut să se întreacă pentru cel mai bun timp și pe „Gâtul Berbecului 2”, acolo unde, același echipaj Napoca Rally Academy cu Simone și Sergiu la comenzile modelului Škoda Fabia R5 Evo s-au impus cu un avans de 10,3 secunde în fața lui Barbu și Iancu, trecând pe poziția secundă după ce Marișca și seniorul Itu au avut parte de o pană de cauciuc. A doua buclă a zilei s-a încheiat cu a treia victorie de probă a lui Simone și Sergiu, cei doi coechipieri fiind cu 18 secunde mai rapizi decât colegii Bogdan și Sebastian.
Deja devenită celebră, proba specială „Șanta – Școala de Șoferi ELIT” a demonstrat din nou de ce-și merită renumele de elită a probelor speciale românești. La lumina farurilor și a rampelor de lumini, echipajele au uitat preț de 5 kilometri că raliul se joacă pe timp, și au oferit un spectacol incendiar miilor de fani adunați cu mic cu mare pe marginea probei. Localnicii Barbu și Iancu nu și-au dezamăgit fanii, fiind mai rapizi cu o secundă decât Simone și Sergiu, însă imaginea frumoasă, căci din partea lor surprizele sunt un lucru obișnuit, a fost oferită de frații Norbert și Francesca Maior, cei doi clasându-se pe poziția a treia cu modelul cu tracțiune față, Peugeot 208 R2. Astfel, la finalul a patru probe speciale și o zi încărcată de răsturnări de situație, pene de cauciuc, confirmări a unor fapte reale, Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu sunt lideri cu un avantaj de 1m11,5s în fața lui Sebastian Barbu și Bogdan Iancu, sibienii fiind urmați la aproape un minut distanță de clujenii Bogdan Marișca și Sebastian Itu, într-un podium provizoriu dominat de modelele Škoda Fabia.
În timp ce clasificarea la RC2 a rămas identică, surprizele au apărut la grupa N (clasa RC2N), acolo unde Răzvan Trișnevschi și Traian Codruț Arsenescu au avut parte de o zi mai mult decât extraordinară, cei doi trecându-și în cont 2 victorii de probă specială, pe „Cheile Cibinului Sparco 1” și „Șanta – Școala de Șoferi ELIT (noapte)”. Chiar dacă Bogdan Talașman cu Laurențiu Mandu și Raul Badiu cu Rareș Fetean și-au adjudecat câte o victorie de probă specială, modelul Mitsubishi Lancer Evo IX pilotat de echipajul Trișnevschi și Arsenescu a rămas pe prima poziție la finalul zilei, cu un avantaj de 14,4 secunde în fața localnicilor Badiu și Fetean, în timp ce Talașman și Mandu completează podiumul provizoriu la aproape un minut în spatele liderilor. Din păcate, Vali Porcișteanu și Dan Dobre, favoriți la victorie, au fost nevoiți să revină în parcul de service mai repede decât era programat, din cauza defecțiunilor tehnice.
Lupta mașinilor cu două roți motrice față a fost tranșată rapid de către frații Norbert și Francesca Maior, brașovenii câștigând toate cele patru probe speciale desfășurate, în clasamentul lor. Vlad Cosma și Carmen Poenaru au demonstrat că primele etape au fost într-adevăr încălzirea pentru a doua jumătate a sezonului, cei doi fiind în permanență în urma tinerilor colegi de campionat, însă pe ultima probă specială, desfășurată, ghinionul i-a ajuns din urmă iar cei doi au suferit un accident cu un kilometru înainte de linia de sosire. Astfel, vecinii de la nord-vest Ádám Bardoczy și Péter Gondos au urcat pe poziția secundă, în timp ce Marius Sîncrăianu și Alina Bianca Pop ocupă treapta a treia a podiumului provizoriu, cei doi fiind lideri la cupa monomarcă 208 R2 Cup, asta după ce principalii lor rivali Cristi Sugár și Vlad Colceriu au recurs la abandon după ce roata dreapta față a luat-o în altă direcție față de cum trebuia, pe PS4 – Cheile Cibinului Sparco 2.
Cu clasamentul RC4 identic cu cel al 2FWD, atenția s-a mutat și pe lupta de la RC5, acolo unde, surprizele au fost absente, întrucât Costi Tudose și Teodor Gabriel Găină au dominat ziua de la un capăt la celălalt, câștigând toate cele 4 probe și fiind de fiecare dată adversari de temut pentru colegii lor de TOP din primii 15 clasați. Lideri în Clio Rally5 Challenge, Tudose și Găină au mai făcut un pas important spre a patra victorie din actuala stagiune a Campionatului Național de Raliuri, fiind urmați pe podiumul provizoriu al RC5 și Clio Trophy de Mihai Dumitrescu cu Bogdan Nițescu și Catherine Rădulescu cu Bogdan Minea. De altfel, liderii primei zile ocupă aceeași poziție și la Juniori, acolo unde sunt urmați de Jean Tatu Jr și Reis Suliman.
În absența lui Paul Popa, care a debutat la volanul unui model de clasă superioară, lupta clasei RC5N și a Cupei Swift a fost dominată de David Tarța și Mihai Sandu, cei doi reușind 3 victorii de probă specială din totalul de 4 desfășurate. Pe poziția secundă, la peste un minut sunt urmați provizoriu de Reis Suliman și Rareș Badea, respectiv la alte câteva secunde de Andrei Gheorghiu și Andrei Brezoszki, acesta fiind și podiumul provizoriu al Swift Cup după prima zi. Cu poziția a patra la clasă, Sebastian Scîrlet și Eduard Zamfirache sunt lideri la Cupa Dacia cu un avantaj de peste un minut în fața lui Răzvan Ungureanu și Raluca Magdaș, respectiv peste două minute față de Radu și Dorina Luca. Din păcate, prima cursă a lui Victor Supuran cu Andrei Mitrașcă s-a încheiat prematur cu un abandon tehnic.
În cadrul clasei NAT11, prima poziția la finalul primei zile le revine soților Bogdan și Delia Năstase, cei ce nu le-au lăsat nicio șansă lui Dragoș Popa și Emilia Olteanu, adjudecându-și victoria tuturor celor 4 probe speciale desfășurate. De cealaltă parte, la clasa NAT12, un alt cuplu a preluat frâiele, Emanuel și Denisa Resiga câștigând 3 din cele 4 probe speciale, rămânând lideri provizorii cu un avantaj de doar 3,2 secunde în fața campionului en-titre Samuil Mircea secondat de Călin Maier, în timp ce treapta a treia a podiumului provizoriu le revine, pentru moment, lui Gabriel Miclăușu și Dan Magoș. Dedicată modelelor Side by Side, clasa SSV a fost „împărțită” frățește de Adrian Baciu și Antal Biro, ambii obținând câte două victorii de probă specială, însă cel din urmă a fost cel mai bine clasat la finalul zilei de vineri, cu un avantaj de peste un minut în fața sibianului Baciu.
Raliul Sibiului 2022 continuă sâmbătă cu cele 5 probe speciale rămase, cu start la ora 10:53 pentru cea mai lungă secțiune cronometrată – „Rășinari Bucur Tuning 1”, probă urmată de „Șanta – Școala de Șoferi ELIT 1” de la orele 11:36. Bucla se va repeta începând cu orele 14:19, ziua încheiându-se cu Super Speciala „Circuit paralel Schade Berater” de la orele 15:50, a doua zi și ultima zi de concurs totalizând 71,75 de kilometri de probă specială.
Raliul Sibiului 2022 este un eveniment cofinanțat de Primăria Municipiului Sibiu, Consiliul Local al Municipiului Sibiu și Consiliul Județean Sibiu și este sprijinit de Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Sibiu, Inspectoratul de Jandarmi Sibiu, Inspectoratul Județean de Poliție Sibiu, Primăria Rășinari, Primăria Cristian, Primăria Poplaca, Primăria Gura Râului, Primăria Râul Sadului, Direcția Silvică Sibiu, Ocolul Silvic Gura Râului, Ocolul Silvic Cristian și Ocolul Silvic Rășinari.
Etapa a V-a a Campionatului Național de Raliuri Betano este organizată de Sibiu Racing Team sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv.
Partener de mobilitate: AUTOKLASS
Parteneri strategici: Școala de Șoferi ELIT, ESAM Agency și Bucur Rally&Tuning
Parteneri: Sparco Shop România, FÖRCH, Cricova, Schade Berater, Sigemo, GoodYear, Bergenbier – Fără Alcool, Simpa Sibiu, Soma Sibiu, Assault Protect
Parteneri media: Prima Sport, Kiss FM, Ora de Sibiu, Story Tellers, Livestream
Credit foto – Balázs Attila • THE Romanian Rally BOOK
Biroul de presă
Raliul Sibiului 2022