
Cu patru victorii în Raliul Sibiului și multiple alte prezențe pe macadamul sibian, Titi Aur este unul dintre cei mai experimentați piloți care s-au aliniat la startul competiției. Cu multe întâmplări și amintiri pe probele sibiene, pilotul consideră Șanta un adevărat fenomen local și național, unde fanii se strângeau în numere foarte mari pentru a urmări cursa.

Salut, Titi! Chiar dacă nu vei fi prezent în acest sezon la revenirea Raliului Sibiului pe macadam, ești cel mai titrat pilot care a concurat pe drumurile din Munții Cindrel. Cum vezi această revenire a cursei pe macadam?
Titi Aur: Salut! Proba de noapte Șanta este singurul loc din automobilismul românesc în care s-a creat un fenomen care a ieșit din sfera ‘microbiștilor’ din automobilism și s-a transformat în eveniment local și chiar național. Cred că una dintre cele mai mari greșeli ca și politică de marketing sportiv a fost renunțarea la macadamul de la Sibiu. Revenirea este, din punctul meu de vedere, mai mult decât necesară și să sperăm că se va reactiva și spiritul ‘Șanta’, cel puțin în Sibiu.
Ai reușit, de-a lungul anilor, patru victorii în una din cele mai grele competiții din România. Ce atuuri are nevoie un pilot pentru a obține astfel de performanțe?
Titi Aur: Raliul nu înseamnă doar viteză, ci înseamnă să găsești echilibrul între viteză și anduranță. Cu cât raliul este mai dur, cu atât strategia este mai importantă. Cred că am avut norocul să găsesc cel mai bun echilibru.
Ce amintiri ai de la Raliul Sibiului din sezoanele trecute, când acțiunea se desfășura pe macadam?
Titi Aur: Multe! Un exemplu este din 2001, cu Seat WRC, când am rupt fuzeta și, deși puteam să continui, inginerul de la Seat mi-a interzis, spunând că oricum voi câștiga campionatul și nu are rost riscul. În 2002 am avut fix aceeași defecțiune, dar minunanta mea echipă nu a mai acceptat abandonul, a facut o improvizație și am câștigat, demonstrând că am fi putut câștiga și cu un an în urmă. Și au mai fost multe altele.
Cum priveau echipajele atmosfera de pe probele sibiene, în special de pe Șanta, în anii trecuți? Ce sentimente aveați când vedeați sutele de spectatori încurajându-vă?
Titi Aur: După cum am spus, Șanta de zi, dar mai ales de noapte, era un fenomen. Acolo nu mai contează timpii, pilotezi pentru plăcerea ta, dar mai ales pentru public. Era atmosferă de Campionat Mondial.
Suntem siguri că ai văzut programul propus de către organizatori pentru acest an. Ce părere ai de probele speciale pe care vor concura echipajele în 2020?
Titi Aur: Nu mai știu cum arată probele, dar proba Cheile Cibinului îmi trezește niște amintiri. Sunt sigur că va fi extraordinar din punct de vedere al probelor speciale și că va fi un raliu foarte frumos.
Vei reveni în viitorul apropiat pe probele speciale, poate în rolul de vector de imagine și de spectacol?
Titi Aur: Am un plan, să revin ca și concurent doar pentru imagine și spectacol. Vedem ce ne rezervă viitorul. Baftă tuturor!